First Week - Reisverslag uit Centennial Park, Australië van Sam Kruijmel - WaarBenJij.nu First Week - Reisverslag uit Centennial Park, Australië van Sam Kruijmel - WaarBenJij.nu

First Week

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

09 Februari 2014 | Australië, Centennial Park

Ik kreeg van een hoop mensen de vraag om weer een stukje te schrijven dus hier komtie dan :) Ik heb de afgelopen week aardig wat ruzie gehad met de wifi hier op mijn kamer, dus ik hoop dat tie vandaag aardig voor me is:)
Ik zal bij het begin van de week beginnen.

Maandag:
Mijn eerste stagedag en ik moest om 9u aanwezig zijn. Ik had op google gekeken hoe ik er naar toe moest reizen, overal screenshots van gemaakt, dus ik dacht: dat moet wel goed komen!
verkeerd gedacht..
In de bus worden de haltes niet omgeroepen of weergegeven, niet elke halte heeft een naam en ook de buschaffeurs zijn te chagrijnig om je te helpen. Oftewel: drama
Maar gelukkig heb ik het op de heen weg allemaal kunnen vinden, uiteindelijk :)
Op stage heb ik vooral veel uitleg gehad en heb ik toe mogen kijken, niet erg veel bijzonders dus nog.
Toen kwam de terug weg..
In Nederland is het volgens mij heel normaal, dat je op de terugweg dezelfde route kan nemen als op de heenweg. Nou hier dus niet.
Ineens kende niemand mijn halte (ook de buschauffeurs niet?!) en ik had dus geen idee waar ik heen moest. Ik ben met mijn vreselijk goede richtingsgevoel maar gaan lopen toen, opzoek naar een andere bushalte.
Ik had geen idee meer waar ik was en heb maar een taxi aangehouden want ik wilde naar huis :)

Dinsdag:
Tja en toen moest ik dus weer richting stage. Ik hoopte dat ik alles nog een beetje zou herinneren van de dag daarvoor en gelukkig was dit ook zo:)
Dinsdag wordt ook wel 'meetingday' genoemd en is de dag waarop vrijwel alle meetings door heel Sydney plaatsvinden. Ik vond dit erg leuk want hierdoor zag ik stukken van Sydney die ik nog niet gezien had en waarschijnlijk ook niet meer zou gaan zien.
Een collega heeft me na de laatste meeting dicht bij mijn kamer afgezet zodat ik alleen nog een stukje moest lopen en niet weer met bussen hoefde te kutten. Minpuntje was alleen dat het keihard regende(!?)

Woensdag:
Ik had zoo genoeg van alle bussen, dus ik dacht: vandaag pak ik de trein! Het is wel een stuk verder lopen, maar dat moet dan maar, want die bussen hier zijn helemaal kut.
En eigenlijk ging dat verrassend goed, totdat ik moest uitstappen bij Domestic Airport en ik met mijn kaartje niet op die locatie naar buiten mocht. FIJN!!
Maar gelukkig uiteindelijk alles kunnen vinden.

Vrijdag:
Vrijdag had ik mijn eerste evenement in Darling Harbour. 1 van de mooiste stukjes van Sydney als je het aan mij vraagt. Het was een redelijk kleine lunch vol met rijke cricket lui. Ik heb eigenlijk tijdens het evenement vooral van het uitzicht staan genieten :)

Zaterdag:
YEAH! op naar Canberra voor het tweede evenement; Brainstorm for a cure! Samen met een collega zijn we met de auto richting Canberra gereden, wat een saai rot stuk hee! haha
Wat mij opviel.. is dat hier in Sydney er vrijwel geen fietspaden etc zijn, maar het schijnbaar hier in NSW heel normaal is om een fietspad te hebben OP de snelweg?!
Na 3 uur rijden kwamen we aan in het hotel in Canberra, hier hebben we ons even snel omgekleed en zijn direct naar de locatie van het evenement gereden.
Het evenement was voor de stichting Brainstorm for a Cure. Een stichting die geld inzameld voor onderzoek naar hersenkanker, de meest dodelijke vorm van kanker onder kinderen en jong volwassenen. Ik moet zeggen, het was een vrij emotinonele avond, omdat het evenement was opgezet door 2 mensen. Een vrouw van in de 40 en een meisje van 15, beide met hersenkanker. Ze hebben elkaar tijdens het traject leren kennen en zijn 'soulsisters' geworden. Ze waren beide op dezelfde dag jarig en besloten dat dit evenement ook op die dag gehouden moest worden. Helaas heeft het 15 jarige meisje (die 16 had geworden) het niet mogen halen.. en is eind vorig jaar overleden. Ze had een speech geschreven, voor als ze nog zou leven en voor als ze er niet meer zou zijn.. Uiteindelijk heeft haar zusje de speech voorgelezen. En letterlijk iedereen in de zaal (zoon 600man) was doodstil en zag je een traantje weg pinken..
het was een mooie avond en we hebben heel veel geld in kunnen zamelen voor onderzoek naar deze vreselijke ziekte!

Zondag:
Jaa we mogen t hele stuk weer terug naar Sydney rijden, joepie.
Maaaar eeerst nog even een stukje van Canberra bekijken vanuit de auto. Ik zeg je eerlijk, ik vond het maar een beetje saaai. Ik begrijp dat veel mensen deze stad skippen als ze op doorreis zijn door Australië.
Onderweg naar Sydney werden we midden op de snelweg ineens gestopt. Er bleek een stuk land in brand te staan. Iets wat deze tijd van het jaar erg normaal is, omdat het zo ontzettend droog is.


En ohja! even een stukje over mijn huis en kamer genoten etc. Ik slaap met twee engelse meiden op de kamer. Ze zijn hartstikke aardig, maar tsja.. hoe zeg ik dit.. het zijn echte geordies.
Ze houden van uitgaan en drinken, heeeeeeeeeel veeeel drinken. Zo ook vrijdag avond. Ze kwamen rond 4u snachts thuis en 1 van de meiden had een jongen meegenomen. Die jongen (thom volgens mij) vond t nodig mij wakker te maken en zich voor te stellen?!
THANKS THOM, SUPER THANKS!
Ik weer proberen verder te slapen.. maarja om een lang verhaal kort te maken..
Ze vonden het blijkbaar nodig om seks te gaan hebben waar ik en het andere engelse meisje dus bij waren. Ook deden ze niet echt hun best om het zachtjes te doen, zodat we niks zouden merken..
Ik ben op een gegeven moment maar naar de WC gegaan, om ze te laten weten dat ik wakker was.
Nouuu.. daar hadden ze geen boodschap aan.
Ik heb vervolgens maar muziek ingedaan en het volume op maximaal gezet en ben uiteindelijk in slaap gevallen.

Nou dit was het voor deze week :)
Volgende week meer!

  • 09 Februari 2014 - 08:01

    Mama:

    Hallo lieverd,
    Wat een verhaal, zo maak je nog wat mee! Heb je nog gepraat op stage om wat meer tijd te krijgen voor je opdracht? Moet je wel doen hoor! En ja het is helaas geen vakantietijd voor jou daar maar keihard werken, dat houd ws ook in dat je 's avonds en 's nachts ook moet doorgaan aan je opdracht (welkom in de grote mensen wereld, hihi). Dus ik zou maar afspraken maken met je kamergenoten. Je moet proberen om vol te houden, heb veel mensen gesproken (echt waar) die precies hetzelfde hadden als jij nu. Maar het komt goed je moet het even de tijd geven (maand), dan zal je merken dat je je draai gaat vinden. Meid je moet even op je tanden bijten en niet te snel opgeven! Komt goed schatje!

    Liefs en heeeeeeel veel kusjes je moedertje

  • 09 Februari 2014 - 12:35

    Oma:

    Hallo, Sam,

    Het is wel wennen he, maar ja dat hoort er bij , ik hoop dat je nog een beetje kan genieten ,
    Maak maar heel veel foto's in jouw omgeving,en op je werk, kan ik ook zien waar jij bent.

    Heel veel groetjes van Oma

  • 09 Februari 2014 - 12:54

    Jerney:

    Hey Sam wat onwijs leuk dat je in Australië stage loopt! Hoe lang blijf je in Australië en wat doe je precies voor stage?
    wel super leuk dat je dit avontuur bent aangegaan. Heel veel succes en ik blijf je volgen :)
    xxx Jerney

  • 09 Februari 2014 - 13:26

    Peet En Hélène:

    Hoi Sam,

    Zozo,.... je 1ste week en dan al zoveel meegemaakt! Het openbaar vervoer is niet zo goed geregeld als bij ons :( maar je bent er wel uitgekomen hoe je het best kunt reizen...TOP meid!!!! Laat je seksende kamergenoten de volgende keer op de wc hun ding doen... hahaha. Veel plezier/werkse/studeerse de komende week en tot je volgende verhaal.

    X van ons

  • 10 Februari 2014 - 00:35

    Buuf:

    Hoi Sam , zo de kop is er af. Wat een vervoersperikelen ! Ach hoort er allemaal bij. Op steph haar eerste week in Curaçao was er een compleet wiel gestolen van haar auto! Belde ze haar vader midden in de nacht (tijd verschil) ja duh! In Curaçao waren ze ook niet zo met tijd bezig dus wennen en wennen! Heb je al kangaroes gezien op je trip naar Canberra ? Nou geniet van je tijd! Het vliegt voorbij groetjes van Yvonne ! Xx

  • 10 Februari 2014 - 03:04

    Sam:

    @Jerney
    Ik loop voor 5 maanden stage in Sydney bij een bedrijf die veilingen organiseerd op evenementen voor goede doelen :) Dus iets heeel anders als mijn vorige stage, maar tot nu toe erg leuk!

    @buuf
    Ik heb een aantal kangaroes gezien tijdens mijn trip naar Canberra, helaas lagen deze allemaal levenloos langs de snelweg :( haha
    Ik hoop er wel snel 1 in levende lijven te zien! :)

  • 10 Februari 2014 - 16:02

    Vera:

    Heee Sam,


    Hopelijk went het snel! Ik ben ook benieuwd naar je foto's, die moet je snel maar plaatsen!
    Hoe is het verder met de werkzaamheden op stage? wel leuk? Je hebt echt al heel veel meegemaakt joh!!!

    Liefs Vera

  • 10 Februari 2014 - 16:17

    Mandy:

    Hee Sam, wat leuk om je verslag te lezen! Dat evenement moet vast heel bijzonder zijn geweest.
    Ik moest echt hard lachen om je laatste stukje over je kamergenoten.. Haha wat erg!
    Hopelijk kun je verder wel goed met ze opschieten.

    Spreek je snel weer meis!
    xxx

  • 27 Februari 2014 - 15:13

    Mama:

    Hallo meid,
    Je schrijf niet veel, moet je wel doen hoor! Mensen kijken naar je berichtjes uit. Willen ook graag wat horen van je! Het is tevens ook leuk voor later om terug te lezen wat je allemaal mee gemaakt heb. Misschien denk je wel maar ik maak niet veel mee maar er is elke dag wel wat te melden.

    Dikke kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Centennial Park

Afstuderen in Sydney!

-

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2014

April and May

06 April 2014

Maart in Sydney!

05 Maart 2014

1 down, 4 to go

09 Februari 2014

First Week

31 Januari 2014

Hello Australië!
Sam

Actief sinds 02 Dec. 2013
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 6201

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 27 Juni 2014

Afstuderen in Sydney!

Landen bezocht: